21 Nisan 2014 Pazartesi

TAHİNLİ HAŞHAŞLI MİNİKEK

Merhabalar,

Bahar aylarının bu güzel havalarında, dinlendiğimizi hissettiğimiz bir pazar gününde, evi yine fırından gelen güzel kokularla doldurmak istedim. Bu bana gerçekten mutluluk veren bir şey. Bugün yaptığım mini kekler aslında çok farklı değil ama, tahinseverler için alternatif bir tarif.

Bu mini kekleri yapmak için kullandığım malzemeler şöyle:

3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağından biraz daha az ayçiçek yağı (3/4 ölçeğinde diyebiliriz.)
2  ya da 3 yemek kaşığı tahin 
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
mavi haşhaş
pudra şekeri



3 yumurta ile toz şekeri önce çırpıp, içine sıvı yağı ve sütü ilave ettim. Hepsini tekrar güzelce çırptıktan sonra içine tahini ve kabartma tozunu koydum. Genelde her keke vanilya koyarız ama bu sefer tahinin tadının saf kalması için vanilya koymak istemedim hiç.




Karışımıma en son unu ilave ettim, bunda bir ölçü veremiyorum şu an çünkü keklerime unu hep eleğe kaşık kaşık koyarak, eleyerek ilave ettiğimden hiç saymadım kaç kaşık koyduğumu. Tahminimce 12-13 yemek kaşığı koyuyorum sanırım ama siz yine de kulak memesi kıvamına gelince durun :)




Tahini ne kadar koyacağınızı da açıkçası size bırakıyorum biraz. Tadını ne kadar yoğun almak istediğinize bağlı olarak 2 ya da 4 yemek kaşığı arasında bir miktarda koyabilirsiniz.

Son olarak fırına vermeden önce üzerlerine mavi haşhaşı serpiştiriyorum. Keklerim 180 derece fırında 25-30 dakika kadar pişmeye hazırlar.


Fırından çıktıklarında isteye bağlı olarak pudra şekeri serpiştirip servis edebilirsiniz.



Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

yazara mail atın

Ad

E-posta *

Mesaj *