19 Aralık 2013 Perşembe

MUTLULUK YAYAN KURABİYE KOKUSU

Ne ara başladı bu kurabiye furyası ben anlamadım? Hoş, anlamama fırsat kalmadan kendimi şeker hamuru yoğururken buluverdim.  Bu kurabiyeleri yaptıkça dünyam hem renklendi hem tatlandı  Üstelik kime ikram ettiysem ya da gönderdiysem, mutlu oldu ya, o yetti işte, uğraştığıma deydi. Evet birazcık, çok değil birazcık yoruyor şeker hamuruyla kurabiye süslemek, küçük küçük uğraşıyorsun çünkü, hatasız, pütürsüz yapmaya çalışıyorsun... Ama dedim ya, daha sonra verdiği keyif tüm yorgunluğunu unutturuyor insana... Bir de evde fırından yayılan sıcak tatlı bir koku olduğunda, mutlu oluyorum işte, huzur kaplıyor içimi.

İlk denemelerimden bir kaç kare:





Henüz hiç yapmayı denememiş olan hanımlar, peki nereden başlamalı, nasıl yapmalı diye sorarsanız kısaca anlatmaya çalışayım. Öncelikle, bu konuda yazılmış pek çok yazı, çekilmiş bir sürü resim var, onları inceledikten sonra yapmak istediğiniz şekilleri, tam olarak ne gibi bir şey yapmak istediğinizi kafanızda tasarlayın. Zor görünen, küçük detaylı şeylerle başlamayın, yoksa bir anda sıkılıp bırakmak isteyebilirsiniz. Kolay şekillerle başlayın. Yapmak istediğiniz kurabiye kafanızda netleşince, hangi renk hamur, kalıp ve diğer malzemeleri alacağınız da belli olacaktır böylece. İhtiyacınız olan renklerde şeker hamurlarını, kurabiye kalıbını en uygun fiyatlara Eminönü- Tahtakale’de ya da internette bulabilirsiniz. Elbette başka semtlerde de var bu malzemeleri satan dükkanlar, malzemeler hemen hemen birbirine yakın fiyatlarda satılıyor olsalar da, tek bir dükkandan gidip almadan önce fiyatları internetteki fiyatlarla kıyaslayıp almakta fayda var.

Daha sonra ihtiyacınız olan şey, tabi ki de güzel bir kurabiye tarifi.  Ben de pek çoğu gibi, deneme yanılma yöntemiyle, Dekorcafe'nin tarifinin bulduğum en iyi tarif olduğuna karar verdim. Tabi ki sizin de elinizde daha iyi olduğunu düşündüğünüz bir tarif varsa, benimle paylaşabilirsiniz.

Babam için yaptığım kurabiyeler, bunlar da ilk denemeler...
Aldığınız şeker hamurlarını kurabiyelerinizi yaptığınız aynı kalıpla kesiyorsunuz, pişmiş ve soğumuş kurabiyenin üstüne yapıştıyorsunuz. İstediğiniz şekli vererek, kurabiye kaşesiyle ya da gıda kalemleriyle dilediğinizi yazarak sevdiklerinize mesajlarınızı bir de böyle tatlı bir şekilde iletebiliyorsunuz. Şeker hamurlarını ben süzme bal ile yapıştırıyorum. Yapıştırdığım yüzeyin heryerini tam kaplamıyorum bal ile, kenardan taşarsa hoş görünmüyor, parlıyor. Su ile yapıştırdığını yazanlar vardı tariflerinde, denedim, üstteki şekerin rengi alttaki şekerin üstüne geçti, kenarından görünüp kurabiyenin görüntüsünü bozdu, ya da ben beceremedim , bilemiyorum, isterseniz siz de deneyin, belki sizinkiler de olmaz.

Kurabiyeleri fırınınızın özelliğine göre 12-15 dakika arasında pişirin. İyice renk değiştirmelerini beklemeyin. Beklerseniz, soğuyunca sert bir kurabiye olup çıkıyorlar. Çok hafif renk değiştirdiklerinde fırından almanız yeterli olacaktır, o zaman işte gerçekten yumuşak, ağızda dağılan bir kurabiye oluyor. İçine aroma olarak ne koyacağınız size kalmış, ister tarçın, ister limon kabuğu rendesi... Ben bazen Dr.Oetker’in marketlerde satılan sıvı aromalarını kullanıyorum. Özellikle acıbademli olanını tavsiye edebilirim. Çok değil, bir iki damla yetiyor. Bu arada bu tariften oratalama 30 kurabiye falan çıkıyor, kurabiyelerinizin büyüklüğüne ve kalınlığına göre değişir tabi sayısı.
Biraz elim alıştıktan sonra aldığım ilk sipariş :)



Yaptıkça eliniz alışacak, daha farklı modeller yapmak isteyeceksiniz. İşte o zaman kendinizi yine bir iki malzeme almak amaçlı gittiğiniz o güzelim dükkanlardan bir sürü şey alıp çıkmış olarak bulacaksınız. Bir yandan ‘Yaa çok mu gereksiz şeyler aldım acaba?’ derken, bir yandan içinizi çocuksu bir heyecan kaplayacak ya da belki bir ihtimal ‘yok anam yok bu işler bana göre değil, ben gelemem öyle ıncık mıncık şeylere’ der, bir kenara kaldırırsınız aldığınız malzemeleri.

Sonuç ne olursa olsun, siz de virüs gibi yayılan kurabiye kokularına bir kere yakalanmışsınız demektir...

Her türlü sorularınızı sorabilir, özel günleriniz için benden kurabiye isterseniz mail atarak bana ulaşabilirsiniz.

Herkese renkli, mutlu günler dilerim.

Melda

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

yazara mail atın

Ad

E-posta *

Mesaj *